1920 – KJOLE MED PERLEBESAT BÆRESTYKKE

s. 22, nederst:

Gentag disse 4 omg.

Når der er strikket i alt 9 omgange (slut med 1. mønsteomg), tages 16 (17) 18 m ud således:

Strik *1 r, 2 r sammen, slå om, 1 r, slå om, 2 dr r sm, 1 r, tag 1 m ud i lænken (ved at løfte lænken mellem m op på venstre p og strikke den drejet r)*. Gentag fra * til * omgangen rundt.

Fortsæt i hulmønster, idet de nye m strikkes ret.

Strik yderligere 7 omgange i mønster og tag derefter igen 16 (17) 18 m ud således:

Strik *1 r, 2 r sammen, slå om, 1 r, slå om, 2 dr r sm, 1 r, tag 1 m ud i lænken, 1 r*. Gentag fra * til * omgangen rundt.

Strik yderligere 7 omgange i mønster og tag derefter igen 16 (17) 18 m ud således:

Strik *1 r, 2 r sammen, slå om, 1 r, slå om, 2 dr r sm, 1 r, tag 1 m ud i lænken, 2 r*. Gentag fra * til * omgangen rundt.

Fortsæt i hulmønster, til arbejdet måler 12 cm.

1950 – CAPE

Nederst s. 46: Strik vr over vr og r over de nye m

1960 – SWEATER OG HUE I TOFARVET PATENT

Garnforbrug Sweater: 250 (300) g Isager Alpaca 2, farve 30 (sort) 200 (250) g Tvinni, farve 0 (hvid)

Ønsker man også at strikke huen, skal der bruges 50 g ekstra Isager Alpaca f. 30 (sort). Nederst s. 52, 1. spalte: RIB:

1.p (vrangsiden): 1 r * 1 vr 1 r *. Gentag fra * til * og slut med 1 vr 1 r. 2.p : 1 r – * 1 r 1 vr *. Gentag fra * til * og slut med 1 vr – 2 r.

Øverst s. 52, 2. spalte: Slet: Strik vrang tilbage

Øverst s. 52, 2. spalte: (…) I begyndelsen af 3. og 4. mønsterpind lukkes for 4 m i hver side.

HUE: Øverst s. 53, 2. spalte: 1.p (vrangsiden): 1 r – * 1 vr 1 r *. Gentag fra * til * og slut med 1 vr – 1 r.

Midt, 2. spalte: Indtagningerne gentages p hver 4. p 6 gange

1970 – VEST MED SNONINGER

Midt på side 58, under ‘Særlige forkortelser’: 2B = Sæt 1 m på en hjælpepind og hold den BAG arbejdet, strik 2 r og strik masken fra